Reklamacje

Jeśli sprzęt uległ awarii, a okres uprawniający do złożenia reklamacji jeszcze się nie skończył, można zgłosić reklamację. Poniżej przygotowaliśmy pomocną instrukcję postępowania jak szybko i sprawnie załatwić sprawę reklamacji (przy czym zaznaczamy, iż wskazane czynności nie są wymogiem, lecz usprawnieniem tego procesu).



Zgłaszanie reklamacji dla niszczarek marki
Opus / Ideal / EBA

    1. Prosimy o nie przesyłanie do nas sprzętu na własną rękę!
      • W przypadku gwarancji typu DOOR TO DOOR, sprzęt odbiera kurier zamówiony przez Państwa na zlecenie i koszt serwisu gwaranta.

    2. Awarię sprzętu marki Opus, Ideal i EBA najlepiej zgłaszać bezpośrednio do autoryzowanego serwisu tych producentów, który ma pod tym kątem przygotowaną indywidualną procedurę reklamacyjną:
      • Serwis gwaranta Opus / Ideal / EBA - firma OPUS SP. Z O.O. - www.opus.pl/serwis.html
    3. Reklamację niszczarek w/w marek można zgłosić również do nas, ale może to wydłużyć czas realizacji usunięcia awarii względem powyższego sposobu.



    Zgłaszanie reklamacji dla niszczarek marki
    Kobra / Wallner

      1. Prosimy o nie przesyłanie do nas sprzętu na własną rękę!
        • W przypadku gwarancji typu DOOR TO DOOR, sprzęt odbiera kurier zamówiony przez serwis gwaranta na jego koszt.

      2. Awarię sprzętu marki Kobra / Wallner najlepiej zgłaszać bezpośrednio do autoryzowanego serwisu tych producentów, który ma pod tym kątem przygotowaną indywidualną procedurę reklamacyjną:
        • Serwis gwaranta Kobra / Wallner - firma ARGO S.A. - www.argo.pl/serwis/reklamacje
      3. Reklamację niszczarek w/w marek można zgłosić również do nas, ale może to wydłużyć czas realizacji usunięcia awarii względem powyższego sposobu.



      Zgłaszanie reklamacji dla niszczarek innych marek

      1. Prosimy o nie przesyłanie do nas sprzętu na własną rękę!
        • W przypadku gwarancji typu DOOR TO DOOR, sprzęt odbiera kurier zamówiony przez serwis.
        • W przypadku gwarancji typu ON SITE, serwisant zjawi się u Państwa osobiście by dokonać diagnozy sprzętu.

      2. Dobrą praktyką jest sprawdzić czy sprzęt został zakupiony na pewno w naszej firmie przed rozpoczęciem całej procedury. Można to ustalić np. sprawdzając numer NIP sprzedawcy na dowodzie zakupu - nasz NIP to 5441449737.

      3. W przypadku chęci złożenia reklamacji z tytułu gwarancji należy przygotować kopię dowodu zakupu i ewentualnie kartę gwarancyjną jeśli była wydana razem ze sprzętem.

      4. Większość produktów z oferty objętych jest gwarancją z serwisem typu DOOR TO DOOR, są też takie objęte gwarancją z serwisem typu ON SITE.

      5. Jeśli niedziałająca niszczarka objęta jest gwarancją typu DOOR TO DOOR należy spakować niedziałający sprzęt.
        • Zalecamy spakowanie sprzętu w oryginalne opakowanie wraz ze wszystkimi wypełniaczami zabezpieczającymi sprzęt na czas transportu.
        • Jeśli nie posiadają Państwo oryginalnego opakowania, należy zastosować opakowanie zastępcze również dobrze zabezpieczone na czas transportu. W przypadku niszczarek ze zdejmowaną głowicą zalecamy spakowanie samej głowicy (zmniejszy się w ten sposób ryzyko uszkodzenia kosza w transporcie).
          Prosimy też o sprawdzenie jakie wytyczne mają gwaranci w kartach gwarancyjnych co do spakowania sprzętu i z czym wiąże się spakowanie w opakowanie oryginalne, a z czym gdy jest to opakowanie zastępcze.
        • W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji do paczki należy włożyć kopię dowodu zakupu i ewentualnie kartę gwarancyjną jeśli taka była wydana.
        • Po przygotowaniu paczki ze sprzętem uprzejmie prosimy o zgłoszenie nam tego faktu na adres serwis@centrumniszczarek.pl. W mailu należy umieścić adres miejsca skąd ma być odebrana paczka, warto dodać również dane osoby do kontaktu z kurierem wraz z numerem telefonu.
        • Zgłaszając awarię niszczarki marki HSM zgodnie z zaleceniem producenta prosimy o podanie w mailu także jej numeru seryjnego (dostępny jest na tabliczce znamionowej umieszczonej na obudowie niszczarki, a także w karcie gwarancyjnej).
        • Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone drogą mailową.
        • Po przyjęciu zgłoszenia, proszę oczekiwać na kuriera, który powinien stawić się po paczkę w ciągu 2 dni roboczych, jeśli kurier nie zjawi się w tym czasie, prosimy oczywiście o niezwłoczny kontakt z nami.
        • Sprzęt po tym jak trafi do serwisu stosownego dla danej marki, poddawany jest diagnozie.
        • Wyniki diagnozy i związane z nimi dalsze kroki przekazywane są wraz ze statusem reklamacji do właściciela sprzętu najczęściej drogą mailową.

      6. Jeśli niedziałająca niszczarka objęta jest gwarancją typu ON SITE należy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami.
        • Tego typu serwisem gwarancyjnym objęte są niektóre niszczarki marki HSM m.in. te z rodziny SECURIO, modele z serii B26, B32, B34, B35, P36i, P40i oraz P44i.
        • Chcąc zgłosić awarię modelu z jednej z w/w serii należy przesłać taką informację drogą mailową na adres serwis@centrumniszczarek.pl.
        • W mailu należy umieścić nazwę modelu niszczarki oraz zgodnie z zaleceniem producenta jej numer seryjny (dostępny jest na tabliczce znamionowej umieszczonej na obudowie niszczarki, a także w karcie gwarancyjnej).
        • Zgłoszenie musi zawierać adres miejsca gdzie ma się zjawić serwisant HSM, warto podać dane osoby do kontaktu wraz z numerem telefonu by ułatwić kontakt serwisu z właścicielem sprzętu (często wstępna diagnoza przeprowadzana jest już drogą telefoniczną przez co zdarza się, że usterka usuwana jest nawet zdalnie).
        • Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone drogą mailową.
        • Po przyjęciu zgłoszenia w ciągu ok 1-2 dni roboczych skontaktuje się z Państwem serwis HSM w celu ustalenia dokładnej daty wizyty serwisanta.
        • Wszelkie dalsze obowiązki związane z obsługą zgłoszenia od tego momentu przejmuje serwis HSM, tak by maksymalnie skrócić łańcuch komunikacyjny między serwisem a właścicielem sprzętu i tym samym szybciej przeprowadzić całą procedurę.