Reklamacje gwarancyjne

Jeśli sprzęt uległ awarii, a okres uprawniający do złożenia reklamacji jeszcze się nie skończył, można zgłosić reklamację. Poniżej przygotowaliśmy pomocną instrukcję postępowania jak szybko i sprawnie załatwić sprawę reklamacji gwarancyjnej (przy czym zaznaczamy, iż wskazane czynności nie są wymogiem, lecz usprawnieniem tego procesu).



Zgłaszanie reklamacji dla niszczarek marki
Opus / Ideal / EBA

  1. Prosimy o nieprzesyłanie do nas sprzętu na własną rękę!
  • W przypadku gwarancji typu DOOR TO DOOR, sprzęt odbiera kurier zamówiony przez Państwa na zlecenie i koszt serwisu gwaranta.

Awarię sprzętu marki Opus, Ideal i EBA najlepiej zgłaszać bezpośrednio do autoryzowanego serwisu tych producentów, który ma pod tym kątem przygotowaną indywidualną procedurę reklamacyjną:

  • Serwis gwaranta Opus / Ideal / EBA - firma OPUS SP. Z O.O. - www.opus.pl/serwis.html

Reklamację niszczarek w/w marek można zgłosić również do nas, ale może to wydłużyć czas realizacji usunięcia awarii względem powyższego sposobu.



Zgłaszanie reklamacji dla niszczarek marki
Kobra / Wallner

  1. Prosimy o nieprzesyłanie do nas sprzętu na własną rękę!
  • W przypadku gwarancji typu DOOR TO DOOR, sprzęt odbiera kurier zamówiony przez serwis gwaranta na jego koszt.

Awarię sprzętu marki Kobra / Wallner najlepiej zgłaszać bezpośrednio do autoryzowanego serwisu tych producentów, który ma pod tym kątem przygotowaną indywidualną procedurę reklamacyjną:

  • Serwis gwaranta Kobra / Wallner - firma ARGO S.A. - www.argo.pl/serwis/reklamacje

Reklamację niszczarek w/w marek można zgłosić również do nas, ale może to wydłużyć czas realizacji usunięcia awarii względem powyższego sposobu.



Zgłaszanie reklamacji dla niszczarek innych marek

  1. Prosimy o nieprzesyłanie do nas sprzętu na własną rękę!
  • W przypadku gwarancji typu DOOR TO DOOR, sprzęt odbiera kurier zamówiony przez serwis.
  • W przypadku gwarancji typu ON SITE, serwisant zjawi się u Państwa osobiście by dokonać diagnozy sprzętu.

Dobrą praktyką jest sprawdzić czy sprzęt został zakupiony na pewno w naszej firmie przed rozpoczęciem całej procedury. Można to ustalić np. sprawdzając numer NIP sprzedawcy na dowodzie zakupu - nasz NIP to 5272448295 (wcześniejszy NIP to 5441449737).

W przypadku chęci złożenia reklamacji z tytułu gwarancji należy przygotować kopię dowodu zakupu i ewentualnie kartę gwarancyjną jeśli była wydana razem ze sprzętem.

Większość produktów z oferty objętych jest gwarancją z serwisem typu DOOR TO DOOR, są też takie objęte gwarancją z serwisem typu ON SITE.

Jeśli niedziałająca niszczarka objęta jest gwarancją typu DOOR TO DOOR należy spakować niedziałający sprzęt.

  • Zalecamy spakowanie sprzętu w oryginalne opakowanie wraz ze wszystkimi wypełniaczami zabezpieczającymi sprzęt na czas transportu.
  • Jeśli nie posiadają Państwo oryginalnego opakowania, należy zastosować opakowanie zastępcze również dobrze zabezpieczone na czas transportu. W przypadku niszczarek ze zdejmowaną głowicą zalecamy spakowanie samej głowicy (zmniejszy się w ten sposób ryzyko uszkodzenia kosza w transporcie).
    Prosimy też o sprawdzenie jakie wytyczne mają gwaranci w kartach gwarancyjnych co do spakowania sprzętu i z czym wiąże się spakowanie w opakowanie oryginalne, a z czym gdy jest to opakowanie zastępcze.
  • W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji do paczki należy włożyć kopię dowodu zakupu i ewentualnie kartę gwarancyjną jeśli taka była wydana.
  • Po przygotowaniu paczki ze sprzętem uprzejmie prosimy o zgłoszenie nam tego faktu na adres serwis@centrumniszczarek.pl. W mailu należy umieścić adres miejsca skąd ma być odebrana paczka, warto dodać również dane osoby do kontaktu z kurierem wraz z numerem telefonu.
  • Zgłaszając awarię niszczarki marki HSM zgodnie z zaleceniem producenta prosimy o podanie w mailu także jej numeru seryjnego (dostępny jest na tabliczce znamionowej umieszczonej na obudowie niszczarki, a także w karcie gwarancyjnej).
  • Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone drogą mailową.
  • Po przyjęciu zgłoszenia, proszę oczekiwać na kuriera, który powinien stawić się po paczkę w ciągu 2 dni roboczych, jeśli kurier nie zjawi się w tym czasie, prosimy oczywiście o niezwłoczny kontakt z nami.
  • Sprzęt po tym jak trafi do serwisu stosownego dla danej marki, poddawany jest diagnozie.
  • Wyniki diagnozy i związane z nimi dalsze kroki przekazywane są wraz ze statusem reklamacji do właściciela sprzętu najczęściej drogą mailową.

Jeśli niedziałająca niszczarka objęta jest gwarancją typu ON SITE należy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami.

  • Tego typu serwisem gwarancyjnym objęte są niektóre niszczarki marki HSM m.in. te z rodziny SECURIO, modele z serii B26, B32, B34, B35, P36i, P40i oraz P44i.
  • Chcąc zgłosić awarię modelu z jednej z w/w serii należy przesłać taką informację drogą mailową na adres serwis@centrumniszczarek.pl.
  • W mailu należy umieścić nazwę modelu niszczarki oraz zgodnie z zaleceniem producenta jej numer seryjny (dostępny jest na tabliczce znamionowej umieszczonej na obudowie niszczarki, a także w karcie gwarancyjnej).
  • Zgłoszenie musi zawierać adres miejsca gdzie ma się zjawić serwisant HSM, warto podać dane osoby do kontaktu wraz z numerem telefonu by ułatwić kontakt serwisu z właścicielem sprzętu (często wstępna diagnoza przeprowadzana jest już drogą telefoniczną przez co zdarza się, że usterka usuwana jest nawet zdalnie).
  • Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone drogą mailową.
  • Po przyjęciu zgłoszenia w ciągu ok 1-2 dni roboczych skontaktuje się z Państwem serwis HSM w celu ustalenia dokładnej daty wizyty serwisanta.
  • Wszelkie dalsze obowiązki związane z obsługą zgłoszenia od tego momentu przejmuje serwis HSM, tak by maksymalnie skrócić łańcuch komunikacyjny między serwisem a właścicielem sprzętu i tym samym szybciej przeprowadzić całą procedurę.